onsdag 17 december 2008

Ett gammalt fönster och lite omgjort

En dag när jag kom hem så möttes jag av det här vackra fönstret. Jag trodde inte att det var sant så jag gick in och grejade lite för att sedan gå ut och titta om det stod kvar. Men så långt hann jag inte, telefonen ringde och i luren hör jag min granne.

Det var då jag förstod att fönstret fanns på riktigt och att det var dom som hade ställt dit det. Jag blev så glad och tackade så mycket, en stund senare gick jag över med en burk saffransskorpor som tack. När jag var där fick jag veta att fönstret är ifrån 1930 då deras hus byggdes.


Så här fint blev det med fönstret på bordet.



Det ska bli kul och se vad min sambo säger när han kommer hem. Han vet nämligen inte om att jag har ställt upp fönstret på bordet. Det gjorde jag alldeles nyss.



Så här blev hyllan från Jysk.


Har gjort om lite på bordet uppe i hallen.



Ett notpapper med Sankta Lucia



Två gamla biblar den ena är från min mormors far och den andra är från mormors mor.



En fin ikon och en bok om kärlekens väg från 1887.

1 kommentar:

Sofie sa...

Jättefint gumman! Jag älskar gamla biblar de är så vackra! Hur går det i julstöket? Gbg var bra? puss