söndag 24 februari 2008

Dressingroom, renovering och nya saker



Vi har än så länge bara hunnit med att lägga golvet efter som att min sambo jobbar borta i veckorna. Man får ha tålamod när man vill ha klart saker fort, nästa helg ska vi köpa bröstpanel så jag kan måla den medans han är borta.

Haha jag ska måla ca 80 m och spackla alla kvistar, man får bäst resultat då.



Fint golv!


Mitt derssingroom har vi grejat med sedan vi flyttade in men det har aldrig blivit riktigt klart. Från början funderade jag på att byta tapeter men jag tycker om dom som redan är, så jag får väl göra om sen om jag orkar. det går sakta men säkert framåt, jag försöker men har så mycket annat som jag vill göra klart först.



Så här långt har jag kommit iaf, lite hyllor och en byrå.



Här står alla mina älskade skor, nästan alla resten står nere i hallen och i garderoben.


Nu är det bara en ska kvar att göra och det är att plocka upp alla kläder som har legat nerpackade sedan vi flyttade in. På samma gång tänkte jag passa på att kasta bort en massa skit som jag har samlat på mig under förra året. Sedan kan jag hänga upp allt snyggt på galgar och få lite bättre ordning. Kolla in vilken röra det är nu:



Farligt med små utrymmen, det är lätt att gömma saker.


Nu tänkte jag visa er lite så saker jag har pysslat med och inhandlat den senaste tiden.






Idag var vi till ett ställe som heter bodhans som säljer gammal saker och då hittade jag den här söta pallen. Den hamnade i badrummet bredvid badkaret med lite handdukar på, en ljuslyckta och en tvättsvamp. Pallen tänker jag måla vit och när det är dags att måla så finns det fler saker som behöver ny färg.

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej!
Tack för snälla ord inne hos mig! Härlig blogg du har, och vilket mysigt hus! Ska bli jätteskoj att följa ditt renoveringsarbete.

Ha det gott!

Kram
Lotta