tisdag 25 mars 2008

Äntligen!


Idag har vi varit och beställt allt material till kontoret, men det kommer inte hem förrän på torsdag så vi hinner inte göra så mycket. Älsklingen min åker och jobbar på fredag, så vi har bara torsdagen på oss och då ska jag i väg på tjejkväll. Men jag får göra så mycket jag kan när han är borta, det är en hel del att måla.


Vi köpte färgen till panelen också, jag hoppas verkligen att det blev rätt. Färgen heter lera och när vi sa det på färgaffären så tog hon fram en provbit som var grön, det var inte alls rätt. Så jag ringde och frågade min vän om det var rätt märke, men de var det inte dom hade köpt något konstigt märke. Men tillslut så hitta vi en färg som vi hoppas är rätt annars vet jag inte vad jag gör. Vill sprätta upp färgburken nu och kolla.


Vi åkte även och kollade på en tapet som jag hade tittat på som skulle passa bra ihop med färgen. Men som vanligt när man sett något på nätet så stämmer det inte, tapeten såg inte alls ut som jag hade trott. Bakgrunden var rutig och det tycker jag inte var nå snyggt alls.


Här är tapeten, men jag hade tittat på, fast med bruna blad och vit bakgrund.


Nu måste jag tänka om helt när det gäller tapeten och det tycker jag är jätte jobbigt när man har bestämt sig för något. Men först ska jag måla en bit pärlspont som jag ska ta med mig när vi ska kolla på tapeter nästa gång.


Köpte krukor till mina orkidéer idag, så här fint blev det.




















Tänkte jag skulle visa hur det ser ut i vårt kök, så här ser det ut.


Det är våffeldagen i dag och då måste man bara äta våfflor. Mums!



Jag måste bara visa mitt fina våffeljärn, det jag fick av en kompis som har en seconhand affär. Det är ett industri våffeljärn.









Inga kommentarer: