lördag 19 januari 2008

Lördag kväll och Praktik



Nu sitter jag här medan min ena kladdkaka är i ugnen, det åter står 3st till.
Jag fyller 21 imorgon så det är lite kvar att fixa, ska baka 4st bull längder. Resten av fikat har jag lejt mamma och mormor att baka.
Någon tårta blir det inte jag kände att jag inte orka baka det, så det blir kladdkaka med glass och varm hallonsås.





Jag har gjort kalas fint med tulpaner i matrummet



Praktik

Sen måste jag bara berättat att vi har praktik i skolan nu, torsdagar och fredagar är vi ute.
Jag är på ett jätte mysigt ställe här i Ockelbo som heter Blomster-stugan, där har jag varit i två dagar nu och det är super skoj. Hon som äger ställer är super gullig! Jag har under det här två dagarna fått gjort lite blomster arrangemang och lärt mig kassan.

Första

Här är den första jag gjorde, är inte så jätte nöjd med den :P men ju fler jag gjorde så fick jag mer inspiration och den andra blev bättre Bilden under:


Andra
Tredje

Så här blev den sista, den är jag super nöjd med. Blev nästan lite sugen på att köpa med mig den hem, men få se om den är kvar nästa vecka så kanske jag gör det.



Lite helg pyssel som jag har gjort i helgen.

Inga kommentarer: